Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K24a43r96e54l 27M24a94r81t43i81n49e91c 6948908656574

Opravdu hezké statistiky a zvlášť, jako řadu ostatních čtenářů, mě zaujal počet a nárůst vysokoškolsky vzdělaných osob.

Dokonce jsem přesvědčen, že v počtu geniálních studentů nemáme po roce 89 ve světě konkurenci.

Vždyť, kde mají tak nadané studenty, kteří by dokázali během několika dnů, či týdnů, dokonale zvládnout objem víceletého studijního oboru.

Jistě většina z vás zná řadu takových osob ze svého okolí. Nicméně, jako příklad bych uvedl např.:

- jistého profesionálního parlamentního politika sedícího, hlavně díky svému, dnes již zesnulému otci v poslanecké sněmovně od dosažení plnoletosti až doposud ( možná studium zvládl i tím, že podobně jako v jedné velice známé české komedii podával ochotně panu profesorovi pero... konečně i jeho křestní jméno se shoduje);

- nebo z opačné strany politického spektra bych uvedl příklad dalšího génia, kterým je nedávno opětovně do funkce místopředsedy levicové zvolený ministr, který rovněž dokázal vystudovat v Plzni v podobně rekordním čase též oblast právní problematiky.

A jistě bychom našli, zejména mezi naší "elitou" mnoho dalších podobných.

+3/0
17.3.2017 19:34
Foto

P64e35t35r 71M73a17z69á28k 9772403955235

Vliv EU v tom grafu je zavádějící - trend nastal už v roce 2000 po skončení '90 krize a největší zrychlení je před nástupem další krize. Svádět to na dotace mi přijde přesně jako to Keynesovo "holes digging".

Dál víc než srovnání s Polskem a Maďarskem by mě zajímalo srovnání se Slovenskem, se zemí, která už v EU byla dřív (např. Rakousko) a se zemí, která v EU nebyla (např. Chorvatsko). Oddělit vliv globálních trendů od lokálních je docela důležité.

Obrat mezinárodního obchodu je poměrně o ničem - udělat graf co by ukazoval pro jednotlivé roky export a import nebo alespoň NX by bylo zajímavější.

VŠ vzdělání je přímo zavádějící - nejsnazší způsob jak mít mrtě vysokoškoláků je udělat z VŠ střední školy. Ve školství chybí peníze, systém financování je prapodivný a učitelé i studenti kteří mají nějakou možnost srovnání často kritizují klesající kvalitu školství. Do toho se rozmýchla hromada bakalářských programů, zejména na humanitních oborech, což je dost neadekvátní srovnání s dřívějším školstvím, které se zaměřovalo především na inženýrské vzdělání na technických oborech.

Jako žonglovat s číslama a ukázat obecný trend toho, že na tom sme líp jak před 25 lety, je sice hezké, ale trochu nanic, když jsou ta čísla zmatečná nebo bez správného kontextu.

+5/0
17.3.2017 15:51

P94e19t51r 45G56r27u40b29e30r 2537486182825

Když zs vysokoškolské vzdělání považujeme i bakalářské, pak musí k nárostu dojít. Ale dvě třetiny končí pouze jako bakaláři, což podle mne má do úplného vysokoškolského vzdělání daleko. Navíc úroveň vysokých škol poklesla již tím, že peníze jsou na většině škol katedrám přidělovány podle studentohodin - tak si někoho vyhoďte a hned budete mít méně peněz.

+7/0
15.3.2017 15:53
Foto

M20i24l87o13š 26L28a39c31i64n11a 9699746586954

Je hezké že máme tolik vysokoškoláků ale kolik je z celkového počtu strojařů, stavařů, lékařů, IT specialistů atp. Rozhodně ale přetlak je na školách sociálně právních, manažerských a uměleckých. Podle článku začínáme byt konkurence schopni západním státům. Ano, ale jen jako montovna s nízkými platy. Ve výzkumu, vývoji a inovacích jsme na chvostě. A na závěr. Ukazatel HDP není všeříkající. Podstatnou část HDP u nás tvoří automobilový průmysl. Stačí menší ekonomický otřes a HDP strmě padá dolů.

+5/0
15.3.2017 9:04

M17a73r78t75i86n 28Ž80e85l33i40n14s45k76ý 9608469379202

1. Je snad logicke, ze zeme v okupaci, s v podstate ciste statnim hospodarenim, totalitni, pod sankcemi na tom mela duvod byt ekonomicky hur.

2. Vase data jsou zvlastni, od listopadu 1989 jsem videl spousty statistik HDP, ve kterych jsme rok 1989 dohnali az v roce 2000 (rok 1989 tam sice nemate) a jednalo se podle me logicky o HDP v realu, ktere je pro srovnani nutno uvadet. (Kdyz udavate data, tak to chce oznacit jestli se jedna o nominal, nebo prepocet na kupni silu. Nominal v podstate o nicem nevypovida. Nominal muze byt vyssi ale v prepoctu na kupni silu muze byt nizsi, cili zeme je na tom hur.

Strana 14. a 15.:

https://www.vlada.cz/assets/evropske-zalezitosti/analyzy-EU/SEZUV-2014-1_Ekonomicke_vyhodnoceni_clenstvi_Ceske_republiky_v_EU_po_deseti_let.pdf

3. Rekl bych, ze kazdemu je jasne, ze se mame v mnohem lepe nez za komunistu, vase data a podobne clanky ale podle me ponekud vzbudi zbytecne pochybnosti skrze zatajeni udaju, neuplne udaje, zkreslene udaje... takze do znacne miry pusobi kontraproduktivne, ac jestli jsou cilena na lidi, co tomu nerozumi, tam uspesna byt mohou, je pak ale smutne, ze se takove metody dodnes pouzivaji.

4. Dnesni system je podle meho pozorovani ve zkreslovani a zatajovani dat ne daleko od totalit i te minule. Nemyslim si, ze se mame tak spatne, aby to bylo nutne v takovem rozsahu.

+4/−1
14.3.2017 17:34

K86a26r88e63l 92S80t24r61ž21a66n90o39v18s80k70ý 1968315325

Koukám, že se diskuze svezla hlavně na téma počtu vysokoškoláků. Mě by zajímalo, proč tolik některým lidem leží v žaludku? Že jich je hodně? Shánění pracovního místa se špatnou školou je pak věcí těch, co ty školy studují, nikoho jiného. Kupodivu nezaměstnaní nezůstávají. Nebo vám vadí, že sami tu školu nemáte?

0/0
14.3.2017 13:14

P54e51t76r 61B89ü11r33g89e56r 4977796517780

Já to chápu. Máme spoustu vysokoškoláků, kteří mají potíže s elementární gramatikou. Tento znak je zjevný a měřitelný - kolik je asi těch dalších?

+3/0
16.3.2017 9:58
Foto

M84a37r89i82e 57T69o41m24š92í63č24k74o60v88á 4567255596436

Jeden starý pan profesor angličtiny říká, kdo chce úspěšně studovat cizí jazyky, musí býti v první řadě výborný češtinář.

Dnes to asi neplatí, pravidla vdělávání se posunula, ti co stěží prolézají základku, maturují a hlásí se na vysoké školy, dokonce v mnoha případech je i dokončí.

Tady je to zvýšené procento vzdělanosti, studium oborů, které nelze v praxi využít, nebo spousta inženýrů, které nelze pro neschopnost použít.Rv

+3/−1
13.3.2017 20:19

J48a54n 37R91i84c43h35t36e86r 5402132333255

Za socialismu bylo sice mnohem méně vysokoškolsky vzdělaných lidí, zato mezi ně nepatřil kdejaký trouba, který ke sčítání potřebuje kalkulačku.

+8/0
13.3.2017 12:46

J80i69ř86í 16Ř11e27z97n22í36k 4892182613875

Jistě tehdy kdejaký trouba uměl používat logaritmické pravítko.

+2/−1
13.3.2017 19:50

P62e85t38r 21T76i73e96f63e41n95b50ö92c52k 8562576310819

Skvělý článek,škoda, že ho degraduje spousta gramatických chyb.R^;-€

+2/−1
13.3.2017 11:09
Foto

V11l20a68d47i42m14í73r 82Š54ť96a61s31t21n64ý 1291396955803

Já myslím, že to skvěle ilustruje to, za jakou cenu stoupá procento vysokoškoláků v naší populaci.

+1/0
18.3.2017 19:02

J48o96s75e63f 38V36e60s48e73l45ý 4232573706505

Kubo, Kubo - toto je od Vás:

Kromě ekonomie mě baví i cizí jazyky, studuji španělštinu a angličtinu, chci se začít učit i turecky.

A mně by zajímalo, na které střední škole jste dostal maturitu z českého jazyka. Takže - doporučuji se vykašlat na španělštinu, angličtinu i turečtinu - a zopakovat češtinu. Představa, že by něco takovéhohle mohlo učit další generaci je pro mě strašná.

A to nemluvím o Vaší jednostrannosti. Představte si, že třeba počet upálených čarodějnic v porovnání mezi lety 1417 a 2017 klesl dokonce řádově!

Josef Veselý

+4/0
13.3.2017 7:56

R90o53s87t96i92s49l29a80v 64J38a31n75d44a 5429309406310

Docela by mě zajímalo, co tou jednostranností myslíte?

+1/0
13.3.2017 8:10

J62i55ř75í 18Ř33e16z47n81í41k 4852932403375

Třeba že jako pokrok nemáte uveden růst užívání antidepresiv.

0/0
13.3.2017 9:39

R68o95s36t21i40s66l76a31v 46J56a60n67d42a 5479419626900

Tak pán asi mluvil spíše o ekonomice. Samozřejmě že každá změna s sebou nese pozitivní i negativní faktory, a nikdy nevypíšeme všechny.

+1/0
13.3.2017 14:47

P28e27t42r 23S60k12á94c41e66l 6474509259

Jsem pro změny, ale jen takové, které nedělají ze spoluobčanů otroky práce, otroky spotřeby. V tom je celá, stále od našich politiků omílaná, myšlenka neustálého "růstu".

Proto ty hlavní faktory, zdravým rozumem poznatelné, by se měly uvádět. Např. jak se nám po roce 1990 podařilo ve školství uplatnit odkaz našeho velikána J.A.Komenského? Nijak. Děti ani neví, že je autorem Desatera mravních přikázání. Natož něco o jeho díle "Truchlivý". Vlastně po roce 1990 kouzlem nechtěného se podařilo neschopným chlapcům ve vedení státu naplnit heslo, které funkcionáři jedné strany hlásali: "Neustálé uspokojování stále rostoucích hmotných a kulturních (nyní duchovních) potřeb obyvatelstva". Nevěříte? Tak si stoupněte před kterýkoliv superhypermarket a kochejte se na parkovišti, v jakém množství (o kvalitě pomlčíme) zboží lidé nakládají do kufrů aut.

Nejvíce zla ale nadělá modla zvaná peníze. Jaksi se nám pod kůži vkradla představa, že vše zmůžou peníze. Omyl. Bohatství negeneruje moc, stále totiž platí:

Scientiaest potentia > Vědění je moc.

Proto dejme průchod zdravému rozumu...R^

+1/0
13.3.2017 21:15

P60e63t35r 50B36ü68r34g49e33r 4127636637100

Mnohem zajímavější - a více vypovídající - by bylo srovnání se sousedními zeměmi: Polsko, Slovensko, Maďarsko neměly stejnou startovní čáru a v lecčems se přitom dostaly daleko před nás.

Jinak mi ten článek trochu připomíná propagandu typu "před listopadem 89 jsme nikdo neměli mobil"

+1/0
16.3.2017 10:02
Foto

L25e98o24n49t90ý68n15a 28C49h67v75á96t23a18l93o40v78á 1733285356

Pokud se budeme chlubit vysokými počty vysokoškoláků, kteří nezvládají takové základy jako shoda podmětu s přísudkem, pak nevím, jestli bychom raději počty vysokoškoláků neměli zamlčet (já vím, nemůžeme, protože podle nějaké směrnice EU je třeba počty vysokoškoláků zvyšovat a "cílit" na maximální vzdělanost všech, i kdyby se měly normy změnit a měl by projít vysokou školu každý analfabet). A pokud jde o tu vysokou zaměstnanost, tak tam podle mých informací bylo možné uvěznit každého, kdo si do 6 týdnů nenašel zaměstnaní, to byste chtěl a zdá se Vám to jako dobrý nápad? Nebo ještě dřív tzv. umístěnky, kdy by Vás stát přidělil někam do Horní Dolní, kde by Vás zaměstnali? Vždyť to muselo být šílené. Tím pochopitelně nechci říct, že se nemáme výrazně lépe než naši předci. Obecně se vždy ti další mají lépe než jejich předci, teď je jen třeba zajistit, abychom nešli slepou ulicí, ale skutečně umožnili maximální rozvoj. A to se bohužel poslední dobou neděje bez ohledu na počty vysokoškoláků či lednic v domácnostech.

+1/0
12.3.2017 23:22
Foto

R15o85m91a35n 27K15o77z16e22l 4677256633774

Tak na toto byl tlak, vzpomínám si, jak před 15 lety politici naříkali, jak je u nás málo vysokoškolsky vzdělaných oproti EU a že se s tím musí něco dělat.

K umístěnkám si vzpomenu na to, že starší příbuzní nechápali, že práci nemám nebo proč ji měním. Oni dostali umístěnku a byli v jedné práci celý život, tak to neznali.

0/0
12.3.2017 23:40

P23e44t12r 80T91e74n78k44r95a20t 9941588524222

Naše školství, ještě nemáte udělaný reparát z maturity a už jste přijati na vysokou školu.

+1/0
14.3.2017 13:50
Foto

L40e18o54n38t44ý37n93a 39C16h87v32á84t89a97l15o81v51á 1213285106

To je možná v pořádku, kdysi se prý říkalo, maturita po žních, maturita s jistotou. ;-)

0/0
17.3.2017 23:36

K73a91r59e86l 97B49o90k 7191747951761

Karma.R^

0/0
12.3.2017 21:52
Foto

J73a92r28o75m14í23r 86Š29i50š28a 3140943921687

ještě najděte graf motorek na osobu....by mě zajímalo jestli jsem aspoň průměr:-)

+1/0
12.3.2017 21:14

P88a88v45e89l 38H53o47r33á21k 8851473585662

Kdybyste srovnal rok 1989 s rokem 1964, tak rozdíl by byl také propastný.

+5/−1
12.3.2017 21:09

J39i94r45k84a 64K19o21p58a91c70e31k 4118673636913

Přesně tak. Především těch dlouhých 20 let po roce 1968.. to byla katastrofa.

Nebýt Husákovi normalizace, nedošlo by k tak hrozné devastaci..,

jak politické a hospodářské, tak i té morální!

0/0
16.3.2017 22:10

J77a80r68o95m66í28r 18P60i55n28k45a52v39a 6491800416385

Pane Semrád, obkecáte si všechno, od porodnosti po bezdomovce. To, že naše továrny vyvážely za komoušu stroje, výrobky, ale i celé továrny mimo státy RVHP, jste si mohl zjistit. Prostě jen tak z plezíru nepíšete pravdu. Možná jste jen jeden z těch co studoval v Plzni přes víkend.

+3/−6
12.3.2017 20:51

M54i55c56h33a14l 43S49e84m80i19v96a27n 3231885699880

Kam jsme vyvážely? Do Syrie , na Kubu , do Vietnamu , Činy a Indie . A to je vše.

+3/0
12.3.2017 22:09

J54i55ř40í 27Ř51e91z48n31í43k 4892662293665

Trh jako trh, důležité je umět najít výklenky.

0/0
13.3.2017 9:36

J81a18n 20R39i92c55h22t16e67r 5732472293215

A kdo si myslíte, že do těch zemí vyváží dnes?;-)

+1/0
13.3.2017 12:38

J84a18n 20A43l42e38x74e62j 83Z93a50t24y86k62o 7173351892232

Vyváželi do skladu?

+1/0
13.3.2017 8:07

J76a29r28o98s10l85a86v29a 42K57a81n85i80o91k96o40v16á 7402209102577

Jaromír Pinkava -

PROBOHA ! Kde jste na ten nesmysl přišel ???????

Jste úplně mimo !!!

0/0
19.3.2017 1:05

K37a53r13e96l 24S69t24r16ž92a14n80o77v59s70k98ý 1918845175

Většina lidí porovnává obě doby naprosto subjektivně. Přeci jen uteklo 25 let, všichni jsme byli o 25 let mladší. Komu je dnes padesát, těžko si představí, jak se žilo padesátiletému tehdy. A naopak si nedovede představit, jak se žije pětadvacetiletému dneska.

0/0
12.3.2017 20:40

M34i55l22a95n 27K79u97č22e57r26a 8552555769245

Vidím tady jeden velký a neoddiskutovatelný klad té doby minulé - byli jsme mladší ...

+5/0
12.3.2017 19:23

J89a65r49o75m24í12r 85K26r71á22l 4490529114189

Jistě. A holky měly zájem. :-)

+3/0
12.3.2017 19:59
Foto

J30a31n97a 47M31a32j85o53v44á 4405362336983

a to jo, mohla jsem nosit krátké sukně a měla vlasy do pasu a když jsme začali tancovat, kluci nám klečeli u nohou...joooojoooo :-)))

+4/0
12.3.2017 20:40

J11i21ř97í 59Ř46e37z66n87í93k 4302322773825

A to všechno jsme přišli. Dnes ani nemůžete klečet holce u nohou, protože riskujete obvinění z harašení.

0/0
13.3.2017 9:38

K30a17r82e10l 56J73a78n89d91a 5362286181346

Nemůžeme klečet, protože...nemůžeme klečet :-)

0/0
15.3.2017 10:55

R53a37d45e31k 18K49u89z12e84l 9149736619129

Milý autore, jsi zdatný manipulátor. Bohužel jsi jedním z těch vysokoškoláků, které by komunisté na VŠ nepustili - neumíš ani česky. Bohužel kvantita není vždy o kvalitě.

+5/−2
12.3.2017 18:24

R25o44s29t36i10s74l68a47v 11J77a70n43d83a 5629549196180

A věcné argumenty by nebyly?

+3/0
13.3.2017 8:12

R84a79d51e22k 82K38u52z71e22l 9829866809459

Pane kolego, nejsem expert na češtinu, ale když mi student VŠ hned na začátku textu napíše, "že důsledky se projevili" - to mám hned husí kůži. Dobrá uklepl se, řeknu si, ale pak "začali vznikat úřady práce":

Rozumím, tohle mu nepodtrhne žádný program, to buď musí umět a nebo cítit. A takhle je to bohužel poslední dobou s naším školstvím. Učivo, tuším sedmé třídy?

A věcné argumenty - statistika je věda, ale někteří autoři se neustále snaží porovnávat neporovnatelné. Kde je porovnání kvality VŠ? Proč neustále porovnáváme pouze kvantitu? Kam to potom vede?

A poslední dotaz - co to prosím je za údaj "Obrat MO export+import". To tedy v domácnosti, abych ukázal jak mi vzrostla obchod vezmu svůj plat a přičtu k němu, co jsem utratil - a získám nic neříkající číslo - obrat export + import. Dále všude chybí zásadní údaj - tehdejší soběstačnost či nesoběstačnost ČR. Z grafu není patrné, zda import náhodou nenahradil vlastní výrobu a jakou měrou. Tuzemský trh je zde zcela vynechán.

+1/0
17.3.2017 14:59

R13o19s47t53i58s44l69a64v 35J52a48n86d51a 5599749866340

Díky za odpověď!

0/0
20.3.2017 9:38

M86a45r92t75i28n 93Š20u89l41á15k 1766637870901

Buď špatně vidím, nebo je graf strmější od roku 2001, ne 2004.

0/0
12.3.2017 18:07

J81a66n 65P74a60v95e39l 8143202488536

Nemusíte moc HDP uznávat, ale ekonomové ho uznávají a vědí proč. Jako každá statistická hodnota má své problémy, ale ...

Nezaměstnanost nemá až tak moc společného se živnostenskými oprávněními. Máme jí nízkou díky dobré kvalifikaci lidí v kombinaci s nízkými platy. Další věcí je, docela dost lidí pracuje v Německu či Rakousku, čímž se nezaměstnanost také sníží.

Já bych z vysokých škol moc nejásal. Jednak jejich úroveň klesla, jednak je spousta států používá jako docela drahý prostředek pro snížení nezaměstnanosti. Je potřeba si uvědomit, že hodně lidé, co vystuduje VŠ, jí k zaměstnání nepotřebuje a potom ekonomice schází těch 3-6 let, kdy mohli pracovat.

+2/−1
12.3.2017 16:20

P59e36t12r 34N40e78d77o83m87a 4959517868680

proc jste vynechal vyvoj porodnosti, statniho dluhu, kriminality, poctu sebevrazd, poctu bezdomovcu, poctu hladovych deti, potravinove sobestacnosti a znalosti zaku ZS/SS v porovnani se zbytekm sveta?

+8/−2
12.3.2017 16:16

M83i25c37h63a26l 38S91e10m46r61á66d 3302856837239

ad porodnost: v každé vyspělé společnosti porodnost klesá, dílem proto, že lidí není potřeba tolik, dílem díky tomu, že dítě je docela drahá investice a problém v kariéře zejména u žen...

ad státní dluh: všechny státy světa se až na výjimky zadlužují, je to o nastaveném systému, nakonec všechny dluhy splatit nelze, což nám krásně předvedlo Řecko

ad kriminalita: vzhledem k tomu, že původní kapacita věznic stačí, tak asi kriminalita nějak extrémě nenarostla - spíše se změnila struktura vězňů, nemáme politické vězně a příživníky, zato máme lidi odsouzené za "rasismus" a spoustu "kriminálníků", kteří ve vězení hledají jistotu, kterou venku nemají

ad sebevraždy: nárůst stresu, v situacích, kdy je člověk zodpovědný sám za sebe mohl opravdu vyvolat nárůst... otázkou je jestli je řešením život řízený státem

ad bezdomovci: v dnešní době musí být člověk opravdu hodně přesvědčený, že chce být bezdomovcem, štědrý sociální systém nikoho na ulici být nenutí

+5/0
12.3.2017 18:09

M90i93l82a35n 53B32í68l67e18k 5644109361

Jen doplnění k panu Semrádovi: Počet sebevražd opoti socialismu klesnul. A kriminalita ve svobodné společnosti je samozřejmě větší než v té autoritářské.

0/0
12.3.2017 20:51

J98i78ř10í 94Ř39e78z95n89í45k 4672752863805

Ad kriminalita: nemělo by to být naopak? Fakt je ten, že počet vězňů v gulazích překonává mírně počet věznů v amíckých kriminálec.

0/0
13.3.2017 19:53

M56i52l23a73n 44B14í54l93e63k 5924929231

Samozřejmě že to naopak není - zkuste se třeba zamyslet nad volným pohybem mezi zeměmi (teď nemluvím jen o cizojazyčných mafiích, ale třeba o snadném převezení ukradnutých věcí atd. atd.)

0/0
14.3.2017 13:46
Foto

K26a42r46e25l 56C29a97c26h 8129924305454

Nejsem ekonom a nebudu tedy komentovat čísla. Souhlasím s autorem článku, že se máme daleko lépe, než před r. 1989. Také však souhlasím s tím, co autor nadnesl poněkud nesměle a totiž, že by preferoval spíše než dávat lidem dlouhodobě nepracujícím peníze zdarma, tak radši za uměle vytvořenou práci. Nebylo by to nic nového - co třeba taková hladové zeď, že? Dnes by to mohly být práce organizované obcemi na úklidech a údržbě veřejných prostranstvích a pod. Na bezpracné dávky by neměl být právní nárok. Neměli bychom si pěstovat nepracující parazity. Na druhou stranu podpora v nezaměstnanosti by měla sloužit na překlenutí stanovené doby na shánění nové práce a lidí pobírajících tuto podporu by se samozřejmě práce za sociální dávky týkat neměly.

Za článek karma - není třeba jen nadávat, jak je vše špatné.

+5/0
12.3.2017 15:34



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.